helmi exwostorian

Biarkan Hati Berkata-Kata...Menjadi Pendeta Menutur Kalam Cinta...Walaupun Pedih Untuk Berbicara...Takkan Sirna Al-Haq Walau Terkesima Seribu Bahasa...

Tribute To Aminulrasyid Amzah (1995 - 2010)


Video ini mungkin dihasilkan oleh rakan-rakan allahyarham sendiri.

Anda nilaikan sendiri apakah remaja yang berwajah tenang dan lembut ini selayaknya digelar sebagai penjenayah yang akhirnya ditembak mati oleh pihak polis. Tembakan yang dilepaskan telah mengenai tepat kepala mangsa menyebabkan beliau menghembuskan nafas terakhir di tempat kejadian di atas riba rakannya sendiri, merangkap saksi utama dalam kejadian berdarah tersebut, Azamuddin Omar .
Kes ini masih dalam proses pengadilan dan kita sebagai rakyat tidak mampu mengadili terlalu awal samada beliau benar-benar bersalah atau sebaliknya.

Semoga kebenaran akan membuka tabirnya dan keadilan dijelmakan...

Takziah untuk ahli keluarga allahyarham Aminulrasyid Amzah..


Sumber : Youtube.com


2 comments:

salam...

so sad...dah la rupe arwah ade iras adik sy..ape perasaan kite kalau semua ni jadi kt adik2 kita or org2 yg rapat ngan kite.. semoga keadilan tertegak akhirnya..ameen..

 

wslm...
memang sedih sbb arwah baru berusia 15 tahun, baru nak kenal dunia...tapi hak nya telah direnggut sama sekali...
tidak dpt digambarkan bagaimana rakan karib sendiri mati di atas riba sendiri dengan kepala berlubang dan berlumuran darah...
Versi penceritaan pihak polis di akhbar harian amat berbeza sekali dengan versi penceritaan saksi iaitu rakan arwah sendiri..
Semoga allah tunjukkan siapa yg benar dan siapa yg salah...