helmi exwostorian

Biarkan Hati Berkata-Kata...Menjadi Pendeta Menutur Kalam Cinta...Walaupun Pedih Untuk Berbicara...Takkan Sirna Al-Haq Walau Terkesima Seribu Bahasa...

Susu Pun Mahu Sebut Nama Allah...


Entri ini berasal daripada : http://freemalaysiatoday.com

2 KOTA TINGGI : Penemuan kalimah Allah dalam tin susu di rumah penduduk, Mohd Nasir Bakri, 41, (gambar) dari Taman Kota Jaya dekat sini yang pertama terjadi, berbanding penemuan sebelum ini yang berlaku pada binatang, awan dan pokok-pokok.

Mohd Nasir berkata, kejadian berlaku kira-kira jam 9.30 malam kelmarin itu ketika dua anaknya, Siti Aisyah, 14 dan Siti Solehah, 11 hendak membancuh teh dengan susu berjenama F&N itu ke dalam gelasnya.

Sebaik menceduk susu, satu sinar bercahaya tiba-tiba terpancar dari dalam tin yang sudah semakin berkurangan kandungannya itu.

“Apabila anak saya maklumkan kejadian itu, saya dan isteri segera mendapatkan tin susu dan nak pastikan sama ada benar atau tidak itu perkataan Allah”

“Selepas saya belek daripada dekat dan di kawasan terang, memang jelas kalimah Allah bertulis jawi tertulis dari baki susu yang melekat pada dinding bukannya kerana goresan pada dinding tin itu,” katanya1

Katanya, dalam keadaan penuh terharu dan berasa bertuah menyaksikan kebesaran Allah di depan mata itu. Beliau dan isteri, Zaharah Sarip, 41, menganalisis bersama mengenai tulisan yang terbentuk daripada susu itu, dan mendapati tulisan khatnya cukup jelas dan
menarik terutama pada huruf ‘ha’.

Beliau kemudian membiarkan susu itu terdedah diluar peti sejuk selama kira-kira sejam, kerana membayangkan kemungkinan susu itu akan mencair dan tulisan itu akan hilang.

Tetapi, sehingga semalam tulisan itu masih kekal dan beliau terus menyimpannya di dalam peti sejuk bahagian sejuk beku.

“Sesungguhnya inilah kebesaran Allah SWT yang hendak ditunjukkan kepada kami sekeluarga. Ini juga suatu kejadian yang amat bersejarah, penuh hikmah dan bertuah kepada kami sekeluarga”

“Nampaknya, ketika semua orang sedang bertentang pendapat mengenai isu nama Allah. Nampaknya bukan manusia sahaja yang hendak menyebut nama Allah, susu pun nak sebut nama Allah” katanya.

Beliau berkata, susu berjenama itu beliau beli seminggu lalu di sebuah pasar raya di bandar itu. Tanpa menyedari akan berlaku kejadian itu, sudah lebih tiga hari beliau sekeluarga sama-sama menggunakan susu itu untuk minuman seharian, dan selama itu juga penutup tin itu sudah terdedah.

Untuk memelihara dan memastikan tin beserta kalimah Allah itu akan terus tersimpan dan menjadi kenangan seumur hidupnya. Dalam satu dua hari ini, beliau bercadang untuk memotong tin itu supaya dapat diratakan dan akan memfremkannya.

3 Pegawai Tadbir Agama, Mohd Taufik Kiayai Samsudin, (gambar) ketika dihubungi memberikan pandangan bahawa kejadian-kejadian seperti itu bukan suatu yang pelik, dan itu adalah antara bukti semua makhluk Allah di atas muka bumi ini berzikir kepada Allah
termasuk susu.

Beliau berkata, susulan penemuan itu juga menuntut supaya manusia sentiasa mengingati kebesaran Allah dan ambil pengajaran daripadanya.

“Itu adalah petunjuk, peringatan dan hidayah daripada Allah untuk mendidik jiwa kita para manusia yang sering lupa dan lalai”

“Apabila berlakunya kejadian yang pelik dan istimewa seperti itu, ramai orang kita hanya menganggapnya sebagai satu keajaiban semata-mata.”

“Sepatutnya, selepas kita menganggapnya sebagai satu yang ajaib, kita mesti susuli emosi kita dengan lafaz kesyukuran bahawa itulah kekuasaan dan kebesaran Allah” katanya.

# Helmiexwostorian says :

Lihat...susu pun ingin berzikir kepada Allah tanda keagungan dan kehebatanNya sebagai Tuhan yang satu-satunya layak disembah dan tiada Tuhan kecuali Dia...Disaat umat Islam Malaysia keliru dengan isu kalimah Allah dewasa ini akibat tuntutan budaya yang melampau yang menganggap "Allah" sebagai milik umat Islam sahaja, maka Allah tunjukkan bukti supaya kita semua berfikir...

Lantaran itu, apa rasionalnya masyarakat Islam Malaysia menegah orang-orang bukan Islam menyebut nama Allah menggantikan "God" atau "Tuhan"? , sedangkan Dia sendiri tidak pernah menegah makhluk-makhlukNya menyebut, membesarkan dan mengagungkanNya?

0 comments: